4 stratégie ako úspešne schudnúť

strategic-success
Nikto iný za vás chudnúť nebude, toto si musíte uvedomiť ako prvé. Musíte sa ujať vášho diétneho plánu a začať sa pohybovať. Pohyb by mal byť rozhodne zvýšený, než ste boli doteraz zvyknutí. Do svojho pohybového plánu by ste mali zapojiť nielen prirodzený pohyb, ako je chôdza, ale aj napríklad beh a posilňovacie cvičenia.

Nájdite v sebe motiváciu
Ak by ste mali problémy dodržať svoju motiváciu, skúste si na papier, ktorý budete mať vždy po ruke napísať body, prečo by ste mali chudnutie absolvovať, prečo chudnutie dodržať a aký máte cieľ. Tento list papiera si niekde napríklad vylepte, aby ste ho mali v prípade potreby stále na očiach. Získate tak určitú zodpovednosť, záväzok za konanie pred sebou samým, ak by ste napríklad chceli celý proces v priebehu vzdať alebo ste strácali motiváciu.
Ak ani to by nebolo v prípade zlyhania vaším hnacím motorom, snažte sa zohnať ďalších nadšencov do zdravého životného štýlu, ktorí by vás v týchto situáciách podporili. Môžete si spoločne vytvoriť podobný tréningový plán a hýbať sa pravidelne spoločne.

Stanovte si reálne ciele
Mohlo by sa zdať, že je jasné a zrejmé nastaviť si reálne ciele v chudnutí, ale ste si istí, že naozaj viete, čo môže byť reálne? Ak chcete chudnúť dlhodobo a dodržiavať zásady zdravého chudnutia, mali by ste počítať s tým, že viac ako 0,5 až 1 kg za týždeň neschudnete. Pre tento výsledok počítajte, že by ste mali spáliť o 500 – 1000 kalórií viac, než za deň vaše telo prijme. Až si budete stanovovať ciele, ktorých by ste chceli dosiahnuť, nezabúdajte, že stanovujete nielen tie ciele, ktorých budete chcieť dosiahnuť počas chudnutie, ale aj na tie ciele, ktoré chcete dosiahnuť ako výsledok. Stanovte si preto nielen napríklad pravidelné cvičenie, ale napríklad dosiahnutý výsledok schudnutie 5 kg. Najmä tie zmeny a ciele vo vašom životnom štýle sú tým kľúčom k úspechu. Ciele by mali byť nielen realistické, ale aj konkrétne a časovo limitované.

Užívajte si zdravšieho jedla
Pri konzumácií zdravej stravy časom spoznáte všetky výhody s ňou spojené. Nielen že obsahuje menej kalórií v rovnakej porcii jedla stravy ako v nezdravom, ale po jej dlhodobej konzumácii začne vaše telo pracovať úplne inak. Budete sa cítiť ľahšie, sviežejší, menej unavení a budete mať dobrý pocit, že robíte niečo pre seba.
Zdravá strava má základ hlavne v ovocí, zelenine a v celozrnných cereáliách. Správny jedálniček začína hneď ráno raňajkami, denne by sme tiež mali zjesť aspoň 4 porcie zeleniny a 3 porcie ovocia. Ďalej by sme mali užívať tzv. zdravé tuky, ktoré sú obsiahnuté napríklad v ľanovom alebo sezamovom semienku, orechoch, avokáde, olivovom oleji alebo tiež v rybách, ako je losos, sleď alebo makrela. Samozrejme by ste tiež mali obmedziť prísun cukrov a vyberať si nesladené zakysané mliečne výrobky v BIO.

Začnite byť aktívny a udržujte to
Hlavným kľúčom, ako spoľahlivo a dlhodobo schudnúť, je kombinácia jedálnička a dostatočného pohybu. Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí dosiahli úspešného schudnutie, a to dlhodobo, dokázali to jedine skrze pravidelný pohyb a cvičenie, ktoré zaradili do svojho plánu. Medzi najefektívnejšie cvičenie sa radí aeróbny pohyb (ako je napríklad ostrá chôdza) po dobu aspoň 30 minút, a to najlepšie každý deň v týždni. Akékoľvek iné aktivity spaľovanie kalórií urýchli a budete sa cítiť deň odo dňa lepšie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *