Ako zdravo a hlavne správne chudnúť ? Čítaj a dozvieš sa !

Každý den na nás “číhajú” nástrahy v podobe sladkých alebo tučných dobrôt. Niekto zase nemusí jesť moc, niekto neraňajkuje, niekto sa nehýbe. Všetci máme ako výsledkok pár kil naviac, ktorých by sme sa najradšej hneď zbavily.

Ide o to, že sa nemôžeme neustále vyhovárať na to, že nemáme čas na pravidelnú stravu alebo, že nemáme čas si zašportovať. Pokial sa dokážete nevyhovárať a priznáte si, že je problém tam a tam, ste na správnej ceste k pravému chudnutiu.

stiahnuť

Z médií sa dozvedáme, že najrýchlejšieho chudnutia dosiahneme správnym jedálničkom a väčšiou fyzickou aktivitou. Majú pravdu. Ale každý sme iný a mali by sme si jedálniček a športovanie “ušiť na mieru”. Pre začiatok je dobré si urobiť pevný plán. Jesť by sa malo 5x denne. Zásadné sú raňajky. Mali by byť bohaté na ovocie, cereálie (ovosné vločky, müsli, bebe kekse…) a vhodným nápojom je napríklad zelený alebo biely čaj, ktoré majú povzbudzujúce a detoxikačné účinky. Počas dopoludnia si doprajte jablko, ovocný šalát. Nezabudnite na pitný režim. Denne vypite 2-3 litre nesladených a nesýtených (bezbublinkových) tekutín. Pite postupne v priebehu celého dňa v menších dávkach. Obed zvoľte bez polievky. Druhý chod si vyberte podľa seba, ale v priemernej porcii. Nie nadarmo sa hovorí ,jedzte a pite do polosýta. Nebudete po obede tak zničené/ý a skorší hlad vám pripomenie desiatu. Opäť si dajte len niečo drobné. Cereálne pečivo s tvarohovou alebo rybiou nátierkou. Na večeru si doprajte bielkoviny (vajcia, kuracií plátok) alebo zeleninový šalát. Posledné dve rady z oblasti stravovania : nejedzte 2-3 hodiny pred spaním, nech si telo oddýchne a jedzte na čo máte chuť ale v malých dávkach .

Keď sa povie fyzická aktivita môže vám liezť mráz po chrbte a hovoríte si to nie je nič pre mňa . Pritom stačí napríklad bežná chôdza do práce alebo školy. Keď si zvyknete chodiť pešo, pôjde vám chudnutie rýchlejšie a tiež zdravšie, bez jojo efektu. Ak navštevujete fitness je hlúposť prísť tam na hodinu autom, keď môžete ísť pešo. Hovorí sa, že denne by sme mali urobiť 10 000 krokov (hodiny rýchlejšia chôdza nám dá asi 6 000 krokov) takže by to chcelo chodiť zakaždým keď môžete. Odporúčam si zaobstarať krokomer a športtester. Športtester je skvelá pomôcka, ktorá sa skladá z hrudného pásu a hodiniek a displayom. Na hodinkách sa vám tak ukazuje tepová frekvencia, spálené kalórie a ďalšie fukncie. Určenie správnej tepovej frekvencie je kľúčom v redukcii hmotnosti. Panuje myšlienka, že čím väčšia námaha, tým viac spálim, nie je to pravda . Najviac spálite v rozmedzí, ktoré si vypočítate podľa vzorca: 220 – váš vek * 0,6. V tomto tepovom rozmedzí vaše telo spaľuje najväčšie množstvo cukrov. Ak budete mať tepovku vyššiu, prehupnete metabolizmus do anaeróbnej zóny. To znamená, že tkanivá nebudú zásobené kyslíkom a živinami a bude sa vám tvoriť kyselina mliečna vo svaloch. To je dôvod prečo vás po cvičení bolia svaly. Anaeróbny metabolizmus je dobrý pokiaľ chcete byť svalnatá/ý. Avšak na redukciu stačí tepová frekvencia okolo 120-140 tepov / min. Radšej si svoj​​vypočítajte na mieru podľa vyššie uvedeného vzorca. Podľa posledných výskumných údajov by sme sa mali hýbať 4x týždenne. Vyberte si preto z rôznych aktivít, ktoré vás budú baviť. Aerobic, plávanie, bedminton, bicykel, nordic walking, jogu, posilňovňu jednoduchú atď. Je podstatné aktivity striedať, nech nemáte jednostrannu záťaž, ktorá by vám mohla privodiť zdravotné ťažkosti. Cvičte tak, aby ste mali druhý deň voľný a svaly sa dostatočne zregenerovali. Dbajte na správnu obuv. Ak budete vystavené otrasom napríklad pri behu alebo aerobiku odporúčam si zaobstarať kvalitné a odpružené topánky. Ušetríte si do budúcna kĺby a chrbát .

Na tomto webe sa budete postupne dozvedať veľa informácií a noviniek z oblasti cvičenia, chudnutia a športu. Buďte trpezlivý a dočkáte sa vytúženého cieľa.

Názor k “Ako zdravo a hlavne správne chudnúť ? Čítaj a dozvieš sa !

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *