Chudnutie v spánku – výmysel či realita ?

Sleeping

Chudnutie v spánku – znie to ako rozprávka, však? Pritom ale nejde o žiadny výmysel alebo vtip. Chudnúť v spánku sa totiž naozaj dá.

Spánok je dôležitý aj pre chudnutie
Žať sa o spánok sa skutočne nevypláca. Nielenže nám spánok pridáva na kráse, ale je vedecky dokázané, že dostatok spánku prispieva k udržaniu optimálnej hmotnosti a je prevenciou proti priberaniu. Možno ste aj na sebe postrehli, že ak sa dobre nevyspíte, nasledujúci deň vás akosi nič poriadne nezasýti a teda zjete toho viac.
Vplyv dĺžky spánku na náš apetít majú na svedomí najmä dva hormóny – leptín a ghrelín. Keď málo spíme, dochádza k zníženiu hladiny leptínu a zvýšenie hladiny ghrelinu, ktorý v nás vyvoláva častejšie chuť na jedlo. Platí tiež, že ženy, ktoré spia málo (menej ako 7 hodín denne), majú väčšiu pravdepodobnosť, že ich bude trápiť nadváha.
Ale ako schudnúť v spánku?
Ak nechcete zbytočne priberať, už viete, že by ste mali mať dostatok spánku – optimum je asi 8 hodín. No v spánku sa dá aj schudnúť. No treba vedieť využiť procesy, ktoré v našom tele v noci prebiehajú. Na takomto princípe je založená aj diéta nemeckého odborníka na výživu Detlef Pape (známa tiež ako “Tha Pape Diet”, teda diéta podľa PAPE). A o čo teda ide?
Zjednodušene by sa dalo povedať, že táto diéta je založená na konzumácii jedál s vyšším obsahom sacharidov iba v dopoludňajších hodinách, pričom na obed alebo minimálne na večeru si doprajete bielkovinové jedlá. Táto diéta počíta s tromi hlavnými jedlami (teda raňajky, obed a večera) a medzi nimi možno piť iba čistú vodu alebo čaj bez cukru.

Ide o inzulín.

Podľa odborníka Detlef Pape dochádza v spánku pôsobením rastového hormónu k spaľovaniu energie. Pokiaľ si však doprajeme jedlá bohaté na sacharidy pred spaním, zvýši sa hladina inzulínu, a to naruší proces spaľovania energie, respektíve ho oddiali. Tri jedlá za deň bez “dzobkania” medzi hlavnými jedlami neodporúča tiež z dôvodu, aby zbytočne nedochádzalo k vylučovaniu inzulínu a aby bolo spaľovanie kalórií intenzívnejšie.
Napriek tomu, že Pape diéta má veľa stúpencov, mnoho odborníkov sa k nej stavia negatívne. V každom prípade je táto diéta pomerne mierna a určite menej škodlivé ako mnohé iné drastické spôsoby chudnutia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *