Potraviny, ktoré ti výrazne napomôžu schudnúť

Pokúšate sa schudnúť? So zhadzovaním kíl vám môže pomôcť vhodný výber potravín. Existujú také, ktoré podporia vaše úsilie. Zamerajte sa preto na svoj jedálniček a zaraďte do neho potraviny s blahodárnymi účinkami na vašu postavu!

potraviny ktoré ti pomôžu schudnúť

Jablko

Obsahujú vysoký podiel vody, minerálov, vitamínov a až 30 percent vlákniny. Tá vás na dlhú dobu zasýti. Jablková chuť zároveň zaženie chuť na sladké. Jablká majú vysoký obsah fruktózy, ktorý sa oproti bežnému cukru vstrebáva pomalšie. To vedie k udržaniu stálej hladiny cukru v krvi.

Majú nízku energetickú hodnotu, preto pre nich bez výčitiek v období diéty siahnite. Podľa vedeckých štúdií tí, ktorí denne zje aspoň dve jablká, sú štíhlejší než tí, kto sa im vyhýbajú. Zjedzte pred každým hlavným jedlom jedno jablko, aby ste zvýšili pocit sýtosti. Nebudete sa tak prejedať.

jablko na chudnutie

Avokádo

Tento plod obsahuje mononenasycené tuky, které navozují pocit sytosti a neukládají se jako tělesný tuk. Obsažené látky také napomáhají zvyšovat a podporovat tempo spalování tuku. Jedna z látek má za příčinu zvýšení produkce hormonu štítné žlázy. Tím se zrychluje metabolismus a vy spalujete více kalorií. Druhá látka snižuje tempo uvolňování insulinu. Co to znamená pro vaše tělo? Neukládáte tak rychle tuky. Při redukci váhy snězte alespoň jedno avokádo denně.

avokádo na chudnutie

Fazuľa

Fazuľa je doslova zázračnou potravinou pri chudnutí. Sú nízkokalorické, bohaté na prospešné látky a majú nízky glykemický index. Obsahujú vysoký podiel vlákniny – zasýtia vás na dlhú dobu. Percentuálny obsah proteínov sa líši podľa druhu fazule. Nezáleží na tom, či ich budete konzumovať varené alebo konzervované. Doprajte si ich raz denne, napríklad si nechajte vyklíčiť fazuľky mungo a pridajte ich do šalátu.

fazuľa na chudnutie

Chilli paprička

Nemáte radi štipľavé? Potom robíte veľkú chybu. Keď si jedlo ochutíte chilli papričkou, naštartujete váš metabolizmus na plné obrátky. Skrýva sa v nich rastlinný alkaloid kapsaicín, ktorý urýchľuje trávenie. Chilli papričky tiež potláčajú chuť na tučné, slané a sladké pokrmy. Sú výbornými pomocníkmi v boji proti celulitíde a zabraňujú ďalšiemu ukladaniu tukov. Stačí zjesť aj minimálne množstvo, aby sa účinok kapsaicínu prejavil.

chilli papričky na chudnutie

Mandle

Nepražené a neslané mandle vás výborne zasýtia a pomáhajú vám vytvoriť svalovú hmotu. Pôsobí preventívne proti obezite a vysokému krvnému tlaku. Keď zjete hrsť mandlí, pokryjete polovicu dennej dávky vitamínu E. Doprajte si denne 60 gramov mandlí na desiatu a budete sa cítiť na niekoľko hodín sýti. Zapite pohárom vody, aby vláknina v nich obsiahnutá napučala. Dávajte prednosť mandliam nešúpaným, pretože v šupkách je veľa výživných látok.

mandle na chudnutie

Brokolica

Tento zelený zázrak patrí medzi najzdravšiu zeleninu na svete vôbec. Brokolica podporuje látkovú výmenu v bunkách, čím sa zvýši vaša aktivita. Naviac má vysoký podiel vlákniny, ktorá prospieva črevám a urýchľuje látkovú výmenu. Taktiež podporuje metabolizmus sacharidov a bielkovín. Ideálne je uvariť ju v pare a jemne osoliť.

brokolica na chudnutie

Škorica

Reguluje hladinu cholesterolu v krvi. Obsahuje chalkonový polymér, ktorý zrýchľuje metabolizmus cukrov a tukov. Má v tele alkalický účinok, to znamená, že znižuje prekyslenie organizmu. Škorica patrí medzi významné antioxidanty, ktoré vás chránia pred voľnými radikálmi.

škorica na chudnutie

Naštartujte svoj metabolizmus ihneď po ránu: pol hodinu pred raňajkami vypite teplú vodu s rozmiešanými troma lyžičkami medu a pol lyžičky mletej škorice. Počas dňa dodržiavajte pravidelný príjem potravy a večer si znovu urobte ranný nápoj, avšak tentoraz namiesto vody použite teplé mlieko.

Vajcia

Dávno je preč mýtus, že vajcia u ľudí zvyšujú cholesterol. Naopak, napomáhajú znižovať krvný tlak a sú vhodné pri boji s obezitou. Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí jedli vajcia mali v porovnaní s ostatnými väčší úbytok kilogramov, aj keď mali príjem kalórií rovnaký. Látka v ňom obsiahnutá reguluje pocit hladu a zosilňuje účinok inzulínu v tukových bunkách.

Vajcia obsahujú veľké množstvo bielkovín bohaté na esenciálne aminokyseliny. Vo vašom jedálničku by sa mali objaviť aspoň jedno denne. Keď zjete ráno vajcia s kúskom celozrnného toastu, budete mať energiu na celé dopoludnie.

vajce chudnutie

Grapefruit

Grapefruity sú nabité draslíkom, vitamíny C, B1, K a flavonoidy, čiže prírodnými antioxidantmi, ktoré urýchľujú metabolickú výmenu a odbúravajú škodlivé látky v tele.

Toto ovocie obsahuje minimum tukov s dostatkom vlákniny. Po ňom sa budete cítiť dlho sýti. Ani horká chuť nie je na škodu, ba naopak, významne znižuje chuť na sladké.

grapefruit na chudnutie

Zelený čaj

Tento čaj je cenený nielen pre vysoký obsah látok, ktoré pomáhajú bojovať s rakovinou, ale aj pre látky podporujúce chudnutie a urýchľujúce metabolizmus. Zelený čaj tiež zmierňuje nutkanie na sladkosti a jedlo. To je spôsobené jeho vlastnostou zlepšiť inzulínovú citlivosť organizmu.

Doprajte si šálku niekoľkokrát denne a spaľujte tak rýchlejšie tuk. Je jedno, či ho budete piť pred jedlom alebo po jedle.

zelený čaj na chudnutie

Voda

Chudnutie bez dostatočného pitného režimu jednoducho nejde. Pomocou čistej vody sa môžete prepiť až ku krajšej postave. Denne vypite aspoň 2,5 až 3 litra vody, inak si “koledujete” o vrásčitú pleť, toxíny zanesený organizmus, dehydratáciu či vznik obličkových alebo žlčových kameňov. Nezabudnite tiež na príslovie, že hlad je prezlečený smäd. Ak preto dostanete hlad, skúste ako prvé vypiť pohár vody. Keď chudnete, s tukom sa vám z tela odplavujú toxíny. A práve vďaka pitnému režimu ich vylúčite z tela von.

voda na chudnutie

Syr cottage

Obsahuje baktérie mliečneho kvasenia, ktoré majú pozitívny vplyv na trávenie. Je vyrobený z nízkotučného mlieka, preto je vhodný pre redukčné diéty. Syr s nízkou energetickou hodnotou sa skvele hodí na večeru, pretože je ľahko stráviteľný. Tento hrudkovitý syr je vynikajúci na chleba alebo do šalátu.

cottage cheese na chudnutie

Horká čokoláda

Potrebujete rýchlo zasýtiť alebo zahnať nutkavé chute na sladké a tučné pokrmy? Potom majte po ruke kvalitnú extra horkú čokoládu s minimálnym podielom kakaa resp. 70 percent. Podmienkou je, že si doprajete iba kúsok denne. Konzumácia takejto čokolády pomáha udržať v rovnováhe hladinu inzulínu, ktorý zabraňuje premene cukrov na tuk.

horka cokolada na chudnutie

Ovsené vločky

Sú plné vlákniny, vitamínov, minerálnych látok a nenasýtených mastných kyselín. V období redukčnej diéty si z nich môžete pripraviť sladké aj slané pokrmy, ktoré vás na dlhú dobu zasýtia a dodajú potrebnú energiu.

Dietológovia odporúčajú pripraviť si ich na raňajky, či už vo forme ovsenej kaše alebo ich primiešaním do jogurtu. Ten, kto si ich dá, má menší sklon sa v priebehu dňa prejedať.

ovsene vlocky na chudnutie

Jablkový ocot

Zlepšuje metabolizmus, čistí organizmus a odstraňuje z tela škodlivé látky. Vďaka týmto vlastnostiam dochádza k rýchlejšiemu spaľovaniu. Každé ráno si naordinujte pohár vody s jednou polievkovou lyžicou jablkového octu. Pite nalačno, pol hodinu pred raňajkami. Táto kúra by vám mala zmierniť pocit hladu.

Záver – potraviny napomáhajúce chudnutiu

Aj zdravé potraviny môžu byť chutné. Nielen, že do tela dostanete potrebné živiny, ale urobíte niečo aj pre váš psychický stav a váhu. Zlepší sa vám pleť, vlasy, nechty a detoxikuje organizmus. A to už stojí za zváženie, či siahnuť po tučných a sladkých potravinách alebo radšej po tých zdravších.

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *